Waterman Facette, czyli kobiecy, złoty maluszek

Otóż wyobraźcie sobie, że taki oto niewielki złotek do mnie przyleciał i uwił sobie gniazdko w moim Piórogrodzie…

DI5oEiS.jpg

Chciałabym z Wami podzielić się wrażeniami i radością z tego małego cacka, bardzo się z nim zaprzyjaźniłam.

Wygląd  

…bo od czegóż by innego mogła zacząć kobitka.

Charakterystyczny Facettowy złoty wzorek. Daje po oczach. Ciężko mi zrobić zdjęcie, wyrywa się. Walczy. Malutki, ale dzielny. Odbija światło w mój obiektyw Ale ja nie poddaję się. Uchylam się. Unik, garda, cios. W nos. Pod małą, płasko zakończoną skuwką  kryje się zgrabna stalóweczka. Klips „zwykły”, prostokątny, bez charakterystycznej dla choćby Hemi czy Executiva podłużej szczeliny, loga Watermana, czy szpiczastego zakończenia. Całe piórko przypomina chudziutki walec.

Stalówka

…i wrażenia z pisania:

Ctx8qHX.jpg

Kz7waXD.jpg

 Jak wyżej pisałam, mała. To słowo przewinie się w tej recenzji 20387602 razy w rozmaitych formach gramatycznych. Złota naturalnie, osiemnastokaratowa. Elastyczna, poddaje się łatwo lekkiemu naciskowi (a zwykle mimowolnie z takim piszę), dostosowuje się elegancko do stylu naszej kreski. Gładko sunie po papierze, z klasycznym granatowym Pelikanem 4001 dogaduje się bez zarzutu, startuje od razu, mało atramentu wypuszcza na wypełzanie.

vpDpk3U.jpg

Bez oznaczenia grubości – może być grubą efką, klasyczną emką, cieńszą be. Pełny serwis, zaimponowała mi.

QHkM4TZ.jpg

cJrAFTd.jpg

DPg6A65.jpg

Ciemność nadchodzi…

jGgg66O.jpg

ZnMazpS.jpg

Konstrukcja

…czyli pokaż kotku co masz w środku:

Sekcja plastikowa, jak również spływak, bardzo lekka. Pióro napełniane konwerterem Watermana.

D3Xixfp.jpg

Wymiary

…czyli „zważyłeś mnie, zmierzyłeś mnie…”

Pióreczko waży 34 gramy, z czego tylko 10g to sekcja z konwerterem, 24g – skuwka + tyłek.

Długość całego:

zamkniętego: około 11,5 cm

otwartego: około 10,5 cm

Długość skuwki: około 4,5 cm

  

 Jak toto leży w łapie?

Zgrabnie wpasowuje się w dłoń. Znika w niej niemal całe podczas pisania. Leciuchne, zupełnie nie męczy nadgarstka. Odradzam zakładanie skuwki na odwłok. Znacznie wtedy traci na wygodzie pisania, przez lekką, plastikową sekcję i obciążenie z tyłu traci na wyważeniu.

I w porównaniu z powszechnie znanym i lubianym innym Wodnympanem – Hemisphere:

x8v7bDm.jpg

3dMMk3t.jpg

NXOmckW.jpg

Podsumowywiwując…

…bardzo cieszę się, że piórko do mnie trafiło. Wypisywane jest na potęgę, stalóweczka śmiga jak na łyżwach, maleńkie, wygodne i zdecydowanie zwraca uwagę.

Jedna uwaga do wpisu “Waterman Facette, czyli kobiecy, złoty maluszek

  1. Pingback: Kaweco Sport Classic, czyli małe jest… wytrzymałe! | inkoholiczka

Skomentuj

