Metallum Scriberus Pluma

Kolejna praca miłością do piór inspirowana. Powstała z myślą o PWFowym konkursie „Piórnik 2013” – uczestnicy mieli w dowolny sposób, czy to literacki, czy graficzny przedstawić swoje piórowe nabytki z ubiegłego roku. Utwór pozwolił mi wygrać Watermana Hemisphere, który śmiga ze mną do dziś 🙂 Miłej lektury!

 


 

Identification number: 167894003944386274975349650879
Name: Anna
Second name: Rosalie
Surname: Scott
Signaure: ARS
Security code: 4689

Purpose: uporządkować dotychczasową wiedzę o gatunku Metallum Scriberus Pluma

– – – – – INFORMATIONS ABOUT SPIECES: Metallum Scriberus Pluma – – – 

 

Systematics:

Królestwo: Przedmioty

Podkrólestwo: Ożywione

Typ: Stalówkonogi

Podtyp: Metalaki

Gromada: Chromowce

Rodzina: Pisakowate

Gatunek: Metallum Scriberus Pluma

 

[Nazwa potoczna: >Pióry<]

 

Date of discovery: forma ożywiona oficjalnie nieodkryta

 

Drawing comp:

 

budowa_piora.JPG

 

Outside appearance:

zależne od podgatunku. Uogólniając u piórów można wyróżnić 3 części ciała: >korpus< (Crus), >sekcję< (Venter) i >stalówkę< (Chalybs). Czasem występuje ruchoma część zwana >skuwką< (Capute).

Wszystkie pokryte metalowym lub plastikowym pancerzem.

Osobniki dorosłe dorastają do ok. 1-2m wysokości. Młode – chronione przez parę rodzicielską; brak danych

Place od living:

suche tereny. Zdają się nie tolerować długotrwałej wilgoci, być może ze względu na charakterystyczny wytwór pancerza – Chalybs (zwaną potocznie >stalówką<). Jednakowoż dość często migrują stadami sezonowo w okolice atramentowych jezior.

Kind of moving: ruch ślizgowy

Lifestyle and behaviour: n o t   e n o u g h   i n f o r m a t i o n

 

– – – – – – – – – – – – – – – – UPDATES – – – – – – – – – – – – – – – –

REGISTER: 0001

Date: 20th Febuary 2013

Time: 16:88

 

Contents: Obserwowałam stado cały ranek. Brak zmian – stan to nadal kilka osobników niezidentyfikowanych podgatunków (nazwałam je roboczo NO-NAME’ami), skupionych wokół dwóch większych, o ciemnych pancerzach i srebrnych stalówkach. Jeden to chyba Mark Twain a drugi Parker, ale nie jestem pewna – nie dopuszczają mnie do siebie zbyt blisko. Nie wiem, czy są groźne czy łagodne, a nie chcę nauki przypłacić życiem. Na razie.

Information of day: Skłonność do hierarchii w stadzie? Nie mam nic lepszego…

 

————————————————————-

REGISTER: 0002

Date: 1st Linthuary 2013

Time: 27:00

 

Contents: Idzie wiosna. O ile moje przypuszczenia są prawdziwe, niedługo powinna zacząć się migracja. Nareszcie… Już nie mogę się doczekać kiedy w końcu zobaczę inne osobniki.

Jak to dobrze, że to właśnie mi Rada pozwoliła się zająć tymi badaniami! Instytut Badań nad Piórami to nie byle instytucyjka, nie zatrudniają byle kogo. A myślałam, że już mnie nie docenią!

 

Information of day: Czekam, czekam, czekam, cholera. Długo jeszcze? Czas badań jest ograniczony…

 

————————————————————-

REGISTER: 0003

Date: 15th Linthuary 2013

Time: 12:30

 

Contents: Schwytałam jedno młode! Odłączyło się od stada, a jest małe i słabe, więc nawet ja dałam sobie radę. Po raz kolejny przydało mi się to, że pracuję sama. Nikt mi się nie szwęda, nie zadaje głupich pytań o etykę i takie tam. Nauka wymaga poświęceń.

 

To No Name, ale nadałam mu imię: Lambo. Jakie to cudowne, kiedy już świat się o nich dowie, móc oglądać przy łacińskiej nazwie każdego z nich literki „Sc.” – odkryte przez Annę Scott. Już nie mogę się doczekać. Ale najpierw praca później przyjemności. Biegnę do mojego małego gościa.

 

Information of day: Lambo!!!

 

Attachments:

 

7ttp.jpg

————————————————————-

REGISTER: 0004

Date: 22th Linthuary 2013

Time: 8:93

 

Contents: Nie chce jeść. Już sama nie wiem czym go karmić… Ciągle tylko uderza w pręty klatki i nie pozwala się dotknąć… Próbowałam syntetycznego Pelikana 4001 w saszetkach, ale ciągle wypluwa… Mam wrażenie, że ma jakąś wadę stalówki, to by tłumaczyło dlaczego stado go wykluczyło – jest najsłabszy.

 

Information of day: Wezwę doktora Johna Penkilla, może on coś poradzi…

 

————————————————————-

REGISTER: 0005

Date: 35th Linthuary 2013

Time: 11:45

 

Contents: Yesss! Udało się! Penkill jak zawsze niezawodny, Lambo sprawuje się bez zarzutu. Chyba go oznaczę i wypuszczę na wolność, boję się jednak, jak zareagują na niego inne osobniki – zapewne przywlecze ze sobą zapach ludzi, a one go nie znają… Zwłaszcza po tak bliskim kontakcie z Penkillem… Hm… Sama nie wiem, na razie go zostawię.

 

Information of day: Zyskałam pupila…

————————————————————-

REGISTER: 0006

Date: 3rd Aprilember 2013

Time: 20:10

 

Contents: Są dwa nowe osobniki!!! To klasyczne, książkowe wręcz przykłady podtypów Duke.

Samiec to chyba 2017 – ogromny, ciężki, o lśniącym, zapewne chromowanym, czarnym pancerzu i stalówce o dziwnym kształcie – chyba przybył z daleka.

Samica zaś to na pewno Chast Lady – nie mogłabym jej z niczym innym pomylić, o nie! Ten piękny, perłowobiały pancerz wygięty w zgrabne fale… Zawsze chciałam ją zobaczyć na żywo.

Ten tajny projekt Rady to ziszczenie moich marzeń.

 

Information of day: Para Duke’ów – są naprawdę przepiękni…

 

Attachments:

I jemu i jej poświęciłam trochę czasu.

ez0e.jpgpb75.jpg

 

————————————————————-

REGISTER: 0007

Date: 19th Aprilember 2013

Time: 10:82

 

Contents: Ileż ja bym dała za próbki ich żywych tkanek do mikroskopowania! Ile można oglądać odchody i atramentowe ślady… Boję się jednak podejść bliżej – od czasu przybycia pary Duke’ów stado stało się mocno nerwowe. Chyba oczekują kolejnych osobników.

 

Information of day: W ich śladach wykryłam duże ilości różnorodnych barwników, do tej pory nienazwanych: Ani to chlorofil, ani hemoglobina, ani bilirubina, ani nawet hemocyjanina… Muszę pobrać więcej próbek.

————————————————————-

REGISTER: 0008

Date: 2nd Jularch 2013

Time: 19:61

 

Contents: Dziwne… Znalazłam nowe ślady… Są znacznie grubsze od dotychczasowych, należących do osobników z „mojego” stada. Wygląda na to, że mamy nowego, który chce dołączyć, ale na razie jest niezdecydowany…

 

Information of day: No chodź, wstydzioszku!

 

Attachments:

zm83.jpg

 

————————————————————-

REGISTER: 0010

Date: 23rd Jularch 2013

Time: 14:90

 

Contents: Długie obserwacje z krzaków (niebieskie liście kryją doskonale), z lornetką wciśniętą w oczodoły i ciężką torbą u pasa opłaciły się. W końcu go znalazłam. To klasyczny Pilot Plumix, stąd ta dziwna kreska! Piękny okaz.

 

Information of day: Dziś ośmielił się i pierwszy raz podszedł do stada, korzystającego właśnie z wodopoju. Przyjęli go z otwartymi skrzydełkami; jestem dumna jak matka!

 

Attachments:

Oto i stopa, która zostawia takie ślady!

e2ge.jpg

————————————————————-

REGISTER: 0011

Date: 9th Augustle 2013

Time: 13:76

Contents: Kolejny nowy osobnik! Stado powiększa się w zawrotnym tempie, nie długo nie będę mogła nadążyć dokumentowaniem! I do tego jeszcze Rada ciągle dzwoni i przeszkadza.

 

Information of day: Pelikan P30! Jest cudowny, to mój kolejny ulubieniec. Przybył chyba z Lepkolandii, ale trudno stwierdzić, ucieka przede mną. Pancerz plastikowy, skuwka złota, a stalówka tak miękka, że chyba zaraz napiszę o niej wiersz.

————————————————————-

REGISTER: 0012

Date: 21st Augustle 2013

Time: 15:04

 

Contents: Mamy przybysza zza gór Visvamitry – do stada zawitał kolejny nowy osobnik – tym razem to miedziany Hero 395.

 

Information of day: To stado nigdy nie było tak liczne. Dodatkowo, oceniąjąc po widoku z kamer zaczyna zmieniać swoje położenie. Zbliża się… Do mojego laboratorium.

 

————————————————————-

REGISTER: 0013

Date: 24th Augustle 2013

Time: 23:59

 

Contents: Dostały się do laboratorium. Słyszę jak chodzą piętro niżej i dewastują, ale jestem tu bezpieczna – pomieszczenia z dokumentami zawsze są pancerne. Nie rozumiem, co wywołało ich agresje, chyba nie mój mały Lambo… Łasi mi się właśnie do stóp.

O rany, ale te pióry walą… Są coraz bliżej. Ale bez spiny, zdążę, jeszcze góra 10 minut.

Muszę jeszcze szybko zabezpieczyć komputer, próbki i dokumentację i dzwonię do Penkillera, żeby mi tu wysłał jakiś helikopter, wyjdę na dach, mam tu właz i za chwilę już mnie tu nie bę

 

 

—————–E N D   O F   T R A N S M I S S I O N—————–

Skomentuj

