6 viralowych seriali okiem Inkoholika, czyli HBOwe-NETFLIXowe rozkminy

Serialogapienie w moim, inkoholiczym przypadku wygląda bardzo podobnie do czytania książek – wciskam tą czynność jak plastelinę w rozmaite wolne chwile, wydzierając bezlitośnie kotom. Kiedy więc w domu jest coś do sprzątnięcia, paznokieć jest niepomalowan, ząb nieumyty lub kanapka nieugotowana – w tle leci czynność, a głową siedzę w serialu. I przy tym jak tasiemcowe potrafią być produkcje to ja innej opcji oglądania dla siebie nie widzę – świadomość tych przesiedzianych przed kąputrem bez ruchu dziesiątek godzin zbyt by mnie przytłoczyła. O ulubionych serialach i starociach uwagi wartych będzie inną razą. Dzisik opowiem ja Wam jak z inkoholiczego punktktktktu widzenia prezentują się produkcje najznańsze, najbestsellersze, viralowe wręcz – przybyłem, skosztowałem i własnym oczom nie wierzę. To jadymy!

Gra o tron – od czegóż innego mogłabym zacząć.

tumblr_static_tumblr_static_en4e98letp4cwcw0gokggko8s_640

Przed GoTem opierałam się jakiś czas, pielęgnując w swojej duszy ostatnie padające, z góry skazane na niepowodzenie bastiony hipsterstwa. Niepotrzebnie. Niepotrzebnie, bo Gra o tron jest dla mnie jedną z dwóch produkcji , których ekranizacje stawiam wyżej niż książkowe oryginały. Prozy Martina całym sercem nie trawię, spróbowałam, pogryzłam, wyplułam. Jakkolwiek gościa szanuję za pomysł i to jak sumiennie, dokładnie wszystko zaplanował – to jest trudne i to jest rzadkie i to mu się chwali, tak stylu to on nie ma za grosz jak dla mnie. Albo nie, ma – tylko tak surowy, męski i niewidzialny, że inkoholiczemu oku umyka. Serial zaś lubię bardzo, z żywych ulubionych postaci zostało mi jeszcze kilka, więc nie jest źle.  GoT dodatkowo dokarmia we mnie nałogową, chroniczną i nieuleczalną wręcz skłonnośc do shipowania parringów chorych, parringów zwyrodniałych i nie mających racji bytu. Ciekawe jaki mam na myśli? 😉

Wikingowie

giphy

Ooooo, tutaj pianiom końca rychło nie będzie. Każdy, kto choć trochę, choć tekstowo Inkoholiczkę zna wie, że fioła ma ona na punkcie naszych drogich Północych Braci z Valhalli krwawym zewem na ustach na wiking ruszających. Wyszukuję a myszkuję nieustannie w odmętach popkultury, żeby ze wszystkim, co na ich temat się ukażę na bieżąco być. Nie mogło mnie więc tez zabraknąć wśród widowni „The Vikings”, na której zasiadam w pierszym rzędzie z największym kubłem popcornu, chrupię też najgłośniej i najbezwstydniej siorbię Coca-Colą. Ragnar jest głupi, że dla tej gotlandzkiej pindy z jabłkiem w gębie zostawił taką świetną Lagerthę, Bjorn pokonujący niedźwiedzia wydarł się przepięknie, Rollo był fajny dopóki fajny być nie przestał, Floki-Loki – czekam co będzie dalej, Helgę wprost UWIELBIAM. I jestem pewna, że Thorunn wróci. I to wróci w najmniej oczekiwanym momencie.

Hannibal

tumblr_mt360s1deh1qamybzo1_500

No tu już niestety tak wesoło nie jest. Z właściwą sobie emocjonalną oberemfazą i zbytnim przywiązywaniem się do postaci granych przez aktorów, Madsa Mikkelsena mogłabym oglądać we wszystkich produkcjach przez cały Boży dzionek, od porannej telewizji śniadaniowej, aż do wieczornych… i tutaj zakończmy. W końcu więc odważyłam się zabrać za Hannibala. No. No, no, no. Not for me, Mads, chłopie, jak cię wielbię we wszystkich filmach, tak przez Hanibala nie przebrnę za Chiny ludowe, nawet dla ciebie.

Korona

gallery-1478479889-the-crown-three

Początek bombowy, później tak jakby troszkę gorzej. Nie dokończyła pierwszego sezonu, bo moje anglosaskie zdolności nieco przerosło wyzwanie, aczkolwiek kilka wniosków wysnuć mogę. Po pierwsze okres przed koronacją przedstawiony wręcz bombowo. Okres późniejszy – nieco gorzej. Po drugie – książemąż zdecydowanie kradnie show. To dziwne i być może zamierzone, ale jest postacią znacznie bardziej pełnokrwistą niż sama królowa. Po trzecie – mmm, poczekam na kolejny sezon, zobaczymy jak to się potoczy.

Młody Papież

3o6ztiombsairbumxq

Jestem na świeżo po ostatnim odcinku pierwszego sezonu i uczucia mam mocno ambiwalentne. Ale jak tak dobrze się w nie wsłucham to chyba jednak przeważa w nich zachwyt.

House of Cards

giphy1

No i na koniec najlepsze, najulubieńsze i najbardziej wyczekiwane HOuse of Cards. Serial pełniejszy zaskoczeń i nieczekiwanych śmierci niż GoT, a przy tym wymagający dość dużego skupienia i owo skupienie wynagradzający. Drugi element krótkiej listy „Serial lepszy niż książka” – dzieło Dobbsa jest… o takie o, i tyle. W porządku się czyta, wiadomo – nieco inne, bo brytyjskie realia, ciężko porównywać… Ale serial jest po prostu wybitny – bezlitośnie obnaża bieżące problemy świata, bezkarnie wprowadza w skostniały układ sił postać bezkompromisowego Underwooda, obnaża polityczny brud tak, że już nigdy nie uwierzę w żadne słowo, które padnie w wieczornych wiadomościach.

To chyba na razie tyle, zobaczymy co tam wpadnie pod oko znów… A co Wy myślicie o powyższych produkcjach? 🙂


Żródła grafik użytych we wpisie: 123456

8 uwag do wpisu “6 viralowych seriali okiem Inkoholika, czyli HBOwe-NETFLIXowe rozkminy

  1. I ja „Wikingów” oglądam z przyjemnością. Pozostałych seriali nie oglądam, bo nigdy nie byłam za dobra w lepieniu z plasteliny ;), ale myślę, że rozumiem jak mogą być wciągające.
    A, i „Hannibala” też mi wystarczył jeden odcinek… niecały… 😛

    Polubienie

  2. Do czwartego dobrnęłam tylko dlatego, że oglądałam robiąc inne rzeczy i przez to nie za bardzo patrzyłam. Zaczęłam bardziej patrzeć w czwartym i co się zobaczyło to się nie odzobaczy.

    Polubienie

  3. To jadymy dzisik haha 😂 ❤ w moim przypadku pozostaje Hannibal Lecter. Dodam też Arrow, DC Legends of tomorrow, Supernatural i Opętanie. Wiem, wiem, skupiłaś się na Netfliksie, a ja wyjeżdżam ze swoimi….

    Polubienie

Skomentuj

